Klanten klagen nooit …. Zij Zappen
- 92% van de klanten zappen omdat zij geen aandacht (meer) krijgen. U koopt een dure auto, een verzekering of een vakantie en u hoort niets meer van de verkoper. Heeft die U ooit na uw aankoop gecontacteerd om te vragen of u tevreden was ?
- 81% van de klanten zappen omdat de gemaakte afspraken niet worden nagekomen. Men levert bijvoorbeeld niet volgens de vastgestelde normen.
- 77% van de klanten zappen omdat zij niet deskundig behandeld worden. De klant verwacht een specialist en er komt een knutselaar. De klant wil informatie en niemand kan hem helpen.
- 76% van de klanten zappen omdat hun problemen niet persoonlijk behandeld wordt. De klant voelt zich een nummer in een grote administratie. Hij kent de namen van zijn gesprekspartner niet.
- 68% van de klanten zappen omdat zij oneerlijk worden behandeld. U koopt een dure stereoinstallatie en de volgende morgen ziet u dat de winkel 20% korting op hetzelfde toestel geeft. Of uw verzekering wordt uitbetaald omdat er een speciale clausule in het contract staat.
- 17% van de klanten zappen omdat zij elders een goedkopere oplossing hebben gevonden. Wanneer men in bedrijven vraagt waarom hun klanten een andere leverancier hebben gekozen, dan wordt in 84% vab de gevallen gezegd dat het om economische redenen was. Maar klanten denken daar heel anders over. Zij verwachten kwaliteit en service voor een bepaalde prijs. Als zij elders hetzelfde goedkoper krijgen, dan zappen zij.
Bron : CKZ Limburg