Select Page

Customers never complain … They zap

nov 6, 2024 | Advice

Customers Never Complain … They Zap

  • 92% of customers zap because they no longer receive attention. You buy an expensive car, an insurance policy, or a vacation, and you hear nothing more from the seller. Have they ever contacted you after your purchase to ask if you were satisfied?
  • 81% of customers zap because agreements made are not honored. For example, delivery doesn’t meet the agreed-upon standards.
  • 77% of customers zap because they aren’t treated with expertise. The customer expects a specialist, but gets an amateur. The customer wants information, and no one can help them.
  • 76% of customers zap because their problems aren’t handled personally. The customer feels like a number in a large bureaucracy. They don’t even know the names of the people they’re dealing with.
  • 68% of customers zap because they feel unfairly treated. You buy an expensive stereo system, and the next morning you see the store offering a 20% discount on the same device. Or your insurance claim is denied because of a special clause in the contract.
  • 17% of customers zap because they found a cheaper solution elsewhere. When companies are asked why their customers chose another supplier
  • 84% of the time they claim it’s for economic reasons. But customers see it very differently. They expect quality and service for a certain price. If they can get the same thing cheaper elsewhere, they zap.

Source : CKZ Limburg

Klanten klagen nooit …. Zij Zappen

  • 92% van de klanten zappen omdat zij geen aandacht (meer) krijgen. U koopt een dure auto, een verzekering of een vakantie en u hoort niets meer van de verkoper. Heeft die U ooit na uw aankoop gecontacteerd om te vragen of u tevreden was ?
  • 81% van de klanten zappen omdat de gemaakte afspraken niet worden nagekomen. Men levert bijvoorbeeld niet volgens de vastgestelde normen.
  • 77% van de klanten zappen omdat zij niet deskundig behandeld worden. De klant verwacht een specialist en er komt een knutselaar. De klant wil informatie en niemand kan hem helpen.
  • 76% van de klanten zappen omdat hun problemen niet persoonlijk behandeld wordt. De klant voelt zich een nummer in een grote administratie. Hij kent de namen van zijn gesprekspartner niet.
  • 68% van de klanten zappen omdat zij oneerlijk worden behandeld. U koopt een dure stereoinstallatie en de volgende morgen ziet u dat de winkel 20% korting op hetzelfde toestel geeft. Of uw verzekering wordt uitbetaald omdat er een speciale clausule in het contract staat.
  • 17% van de klanten zappen omdat zij elders een goedkopere oplossing hebben gevonden. Wanneer men in bedrijven vraagt waarom hun klanten een andere leverancier hebben gekozen, dan wordt in 84% vab de gevallen gezegd dat het om economische redenen was. Maar klanten denken daar heel anders over. Zij verwachten kwaliteit en service voor een bepaalde prijs. Als zij elders hetzelfde goedkoper krijgen, dan zappen zij.

Bron : CKZ Limburg

SUM | David Eagleman

  Through Derek Sivers, one of my great inspirations, I was introduced to David Eagleman's book SUM. Sivers, known for, among other things, CD Baby, his inspiring talks in podcasts and YouTube videos, including memorable interviews with Tim Ferriss, regularly...

Prestige Before Purpose: Mechelen Station

Politieke moed en kortzichtigheid De huidige regeringsonderhandelingen in de winter van 2024-2025 verlopen moeizaam. Als buitenstaander merk ik dat de berichtgeving zich steeds herhaalt: er is een gebrek aan politieke moed om de nodige besparingen door te voeren....

Waarom een Offerte Altijd Te Duur Is

Te weinig vakmensen We zitten vandaag met vakmensen probleem. Concrete voorbeelden zijn overal te vinden - een muur die moet geplasterd worden, een badkamer waarvan drie leidingen moeten herlegd worden. Vele kleine gespecialiseerde jobs die in ieder huisgezin en...

Coincidence (part 2)

Toeval – Hoofdstuk 2 Zoals in een eerdere post vermeld over toeval (link), verhuur ik verschillende soorten accommodaties: kamers (per dag of een paar nachten) en voor langere termijnen studio’s en appartementen, vaak aan bedrijven voor hun werknemers. In één...

The Secret … van Mijn Verdwenen Gereedschap

The Secret... van Mijn Verdwenen Gereedschap Ken je dat beroemde boek 'The Secret'? Je weet wel, die bestseller over manifesteren waar miljoenen mensen bij zweren. Het idee is simpel: focus op wat je wilt en het universum bezorgt het je. Tja... soms krijg je precies...

Brief aan Hazel (en Aditia)

Brief voor Hazel (en tegelijkertijd ook voor Aditya). Jammer genoeg is wat ik nu ga vertellen niet positief, maar ik hoop te eindigen met een positieve noot. Hazel, jij bent nu bijna 2 maanden oud. Aditya, jij bent een paar maanden ouder, maar allebei zijn jullie nog...

Moet ik dat nu doen

English Version  |  Dutch Version    Should I Do This Now? The Five Words That Change Everything As an amateur writer, I frequently notice that what seems obvious to me can be a revelation to others. This is particularly true for the powerful question I...

Prostatectomie – I

Prostate Cancer Sport is never really been my thing. I have to force myself to do it, and a muscular body will never be mine. Still, I try to keep at it because I know how important it is. With that same mindset, I regularly have my blood tested. Already in 2009, my...

Mattheüs 20:1-16. on the construction site

Aannemer Dit verhaal gaat over een kennis van mij die al jarenlang als zelfstandige aannemer in de bouw werkt. Hij is dus perfekt op hoogte van alles wat komt kijken bij het runnen van een aannemersbedrijf: het maken van offertes, materiaalinkoop, uitvoering van...

Reviews – Danielle

GSB verhuurt kamers en appartementen op verschillende locaties. In ons gastenhuis Albert hebben alle deuren een klein elektronisch klaviertje. Gasten krijgen een persoonlijke code toegestuurd. Die sturen we ze een paar dagen voor aankomst. Simpel, efficiënt en...

Istari | My First Endeavour

In the final year of my higher education in Mechelen, I became fascinated by microcomputers. This was a time when studying computer science still meant learning programming languages like Cobol and Fortran, along with assembler code for a specific IBM computer. What...

ZEB – The Place To Be

The Mission Statement van ZEB Electronics in 1999 ZEB – The Place To Be In een aangename en professionele sfeer, zowel voor klanten als medewerkers, winstgevend blijven groeien in informatica. door Kennis in huis te hebben - Kwaliteitsprodukten te leveren -...

Raad eens hoeveel ik van je hou

  Hallo Hazeltje, Je bent nu ondertussen 1 maand oud en de eerste grote verandering staat op til. Namelijk van de warme moederborst naar de kille hoogtechnologische papfles. Het zal niet de eerste omwenteling zijn, er gaan er nog heel veel komen en ik hoop dat ik...

A.I. goes Nuclear

Dit is een uittreksel uit de podcast : AI Daily Brief van oktober 2024 Ik heb in het vet aangeduid wat me vooral is bijgebleven   Vandaag bespreken we iets dat inmiddels onmiskenbaar een trend is: AI gaat nucleair. Een van de belangrijkste belemmeringen voor de...

The day you became a better writer

  I went from being a bad writer to a good writer after taking a one-day course in “business writing.” I couldn’t believe how simple it was. I’ll tell you the main tricks here so you don’t have to waste a day in class. Business writing is about clarity and...