GSB verhuurt kamers en appartementen op verschillende locaties. In ons gastenhuis Albert hebben alle deuren een klein elektronisch klaviertje. Gasten krijgen een persoonlijke code toegestuurd. Die sturen we ze een paar dagen voor aankomst. Simpel, efficiënt en duidelijk, toch?
Wat De Meeste Gasten Zeggen
“Het zelf inchecken was echt zo makkelijk.”
“Perfect met die code – ik kwam laat aan en vertrok vroeg in de ochtend.”
“Handig dat je niet hoeft te wachten op een receptie of iemand anders.”
“Eenvoudige toegang met dat elektronische systeem, helemaal top.”
“Zeer handige toegangscode, vooral als je laat in de avond aankomt.”
Kortom: niemand heeft er problemen mee. Integendeel, de reacties zijn overweldigend positief.
En Dan Dit…
Vorige maand kregen we ineens deze commentaar, vergezeld van een belabberde score:
“Totaal onpersoonlijke aanpak (geen mens gezien).”
“Voelde me niet 100% veilig met dat systeem.”
“Deze B&B kan perfect gebruikt worden voor louche doeleinden.”
“De ligging nodigt zelfs uit voor dit soort zaken.”
“Die badkamer in de gang gaf me een fout gevoel.”
Even De Feiten Op Een Rijtje
We zijn GEEN B&B. Dat staat overal duidelijk vermeld, van de website tot de boekingsbevestiging.
Die codes? Die zijn uniek voor elke gast. Veel veiliger dan sleutels die je kunt kwijtraken of die gedupliceerd kunnen worden.
Badkamer op de gang? Ze boekte zelf een “2 persoonskamer met externe badkamer”. Dat staat er met grote letters bij op de site. Had ze die badkamer niet gewild? Er was ook een kamer met eigen badkamer beschikbaar. Kostte €11,40 meer, maar die optie was er gewoon.
Louche buurt? Haha, echt niet! We hebben dokters als buren. Een gerechtsdeurwaarder zit op de hoek. Een politiekantoor ligt een paar meter verderop.
Die bewuste avond? Er sliep een oma met haar kleinkinderen op de benedenverdieping. Een architecte verbleef op dezelfde verdieping als deze gast. Louche, zeg je?
Onze Werkneemster Was Woest
Logisch ook. Dit soort commentaar raakt ons recht in onze reputatie. We hebben hemel en aarde bewogen om die review verwijderd te krijgen van het platform. En raad eens? Dat is ons nog gelukt ook.
Wat We Hiervan Leren
Je kan niet iedereen tevreden stellen. Punt. Dat is een feit waar je niet omheen kunt.
Wat de ene geweldig vindt, vindt de andere verschrikkelijk
Die codes? Perfect voor 99% van de gasten die er blij mee zijn.
Die externe badkamer? Staat duidelijk in de beschrijving. Het was haar eigen keuze om die kamer te boeken.
Geen mens gezien? Precies wat de meeste gasten juist willen: geen gedoe, geen gewacht, gewoon binnen en klaar.
Conclusie
Het systeem werkt uitstekend. Het is veilig. Het is handig. Zowel voor ons als voor de gasten. En die ene persoon die er niet van houdt? Tja, dat kan gebeuren. Misschien is het een idee om volgende keer een klassiek hotel te boeken met een 24-uurs receptie. Ook goed. Maar wel een flink stuk duurder. Aan haar de keuze.
