The “Hakuna Matata” Solution: A Story from Our Rental Adventures
As hosts of short-term accommodations via Booking.com, we sometimes experience unique situations. Today I’m sharing a story that took place shortly after Valentine’s Day.
We had a couple who regularly booked with us, usually for a few hours and occasionally for a full night. They received a discount because they normally only used the bed and not the other facilities.
One morning, we found our space in a state we hadn’t expected. The heating was fully on with windows open, the beds were unmade, and the floor was scattered with rose petals and burnt-out candles.
Unfortunately, the romantic scene had left permanent marks on our wooden floor. The candles had burned clearly visible circles into the wood. Quite a problem, as restoring such a large floor would be a costly affair.
In our conversation with the guest, they initially offered apologies. They had left in a hurry and hadn’t expected the candles would cause such damage. There was talk about a friend who would come to paint or about compensating repair costs around €150.
Eventually, no payment came through. We faced a choice: replace the entire floor or come up with something else. We chose the latter.
We decided to transform the damage into something special. We sprayed the text “Hakuna Matata” on the spot of the damage. The burn marks thus became part of a unique design that now tells a story.
Sometimes unexpected turns in the rental business become the most interesting anecdotes. And every time we now see that text on the floor, it reminds us that some problems can have surprisingly pleasant solutions.
De “Hakuna Matata” Oplossing: Een Verhaal uit Onze Verhuuravonturen
Als verhuurders van accommodaties via Booking.com maken we soms bijzondere situaties mee. Vandaag deel ik een verhaal dat plaatsvond kort na Valentijnsdag.
We hadden een stel dat regelmatig bij ons boekte, meestal voor enkele uren en soms voor een nacht. Ze kregen korting omdat ze normaal alleen het bed gebruikten en niet de andere faciliteiten.
Op een ochtend troffen we onze ruimte aan in een staat die we niet hadden verwacht. De verwarming stond volledig open met ramen open, de bedden waren onopgemaakt, en de vloer was bezaaid met rozenblaadjes en uitgebrande kaarsjes.
Het romantische tafereel had helaas permanente sporen achtergelaten op onze houten vloer. De kaarsen hadden duidelijk zichtbare kringen gebrand in het hout. Een behoorlijk probleem, want het herstellen van zo’n grote vloer zou een kostbare zaak worden.
In het gesprek met de gast boden ze aanvankelijk excuses aan. Ze waren in haast vertrokken en hadden niet verwacht dat de kaarsen zulke schade zouden veroorzaken. Er werd gesproken over een vriend die zou komen schilderen of over het vergoeden van reparatiekosten rond de €150.
Uiteindelijk kwam er geen betaling. We stonden voor een keuze: de hele vloer vervangen of iets anders verzinnen. We kozen voor het laatste.
We besloten de beschadiging om te toveren tot iets bijzonders. We spoten de tekst “Hakuna Matata” op de plek van de beschadiging. De brandvlekken werden zo onderdeel van een uniek ontwerp dat nu een verhaal vertelt.
Soms worden onverwachte wendingen in het verhuurleven de meest interessante anekdotes. En elke keer als we nu die tekst op de vloer zien, herinnert het ons eraan dat sommige problemen verrassend leuke oplossingen kunnen hebben.