Reviews – Danielle

by | mrt 14, 2019

Je Kan Het Niet Iedereen Naar De Zin Maken

GSB verhuurt kamers en appartementen op verschillende locaties. In ons gastenhuis Albert hebben alle deuren een mini-klaviertje. Gasten krijgen een code. Die krijgen ze enkele dagen voor ze aankomen. Simpel toch?

Wat De Meeste Gasten Zeggen

  • “Het zelf inchecken was zo makkelijk”
  • “Perfect met die code – ik kwam laat aan en vertrok vroeg”
  • “Handig dat je niet op een receptie moet wachten”
  • “Eenvoudige toegang met elektronisch systeem”
  • “Zeer handige toegangscode als je laat aankomt”

Kortom: niemand die er problemen mee heeft. Integendeel.

En Dan Dit…

Vorige maand krijgen we ineens deze commentaar plus een belabberde score:

  • “Totaal onpersoonlijke aanpak (geen mens gezien)”
  • “Voelde me niet 100% veilig”
  • “Deze B&B kan perfect gebruikt worden voor louche doeleinden”
  • “De ligging nodigt zelfs uit voor dit soort zaken”
  • “Die badkamer in de gang gaf me een fout gevoel”

Even De Feiten

  • We zijn GEEN B&B. Dat staat overal duidelijk.
  • Die codes? Uniek voor elke gast. Veiliger dan sleutels die kwijtraken.
  • Badkamer op de gang? Ze boekte zelf een “2 persoonskamer met externe badkamer”. Staat er met grote letters bij. Had ze die badkamer niet gewild? Kamer met eigen badkamer was ook vrij. €11,40 meer.
  • Louche buurt? Ha! We hebben dokters als buren. Een gerechtsdeurwaarder op de hoek. Een politiek kantoor even verderop.
  • Die avond? Er sliep een oma met kleinkinderen beneden. Een architecte op dezelfde verdieping.

Onze Werkneemster Was Woest

Logisch. Dit raakt aan onze reputatie. We hebben hemel en aarde bewogen om deze review verwijderd te krijgen. En dat is gelukt.

Wat We Hiervan Leren

Je kan niet iedereen tevreden stellen. Punt.

  • Wat de ene geweldig vindt, vindt de andere verschrikkelijk
  • Die codes? Perfect voor 99% van de gasten
  • Die externe badkamer? Staat duidelijk in de beschrijving. Eigen keuze.
  • Geen mens gezien? Precies wat de meeste gasten willen

Conclusie

We blijven dit systeem gebruiken. Het werkt. Het is veilig. Het is handig. Voor ons én voor de gasten.

En die ene persoon die er niet van houdt? Tja… Volgende keer misschien een klassiek hotel boeken met 24-uurs receptie. Ook goed. Maar wel duurder.

Update 2024: Tegenwoordig is het verwijderen van reviews bij Booking.com quasi onmogelijk geworden. Een goede zaak dat we toen snel hebben gereageerd.